CLIL for Chemistry

Anno scolastico 2022/2023

La metodologia CLIL applicata allo studio della chimica, per favorire l’acquisizione dei contenuti disciplinari e l’apprendimento della lingua straniera.

dal 1 Novembre 2022 al 30 Maggio 2023

Activities:

Vocabulary about main tools used in the lab. Conversation in pairs about their definitions and use.

Speaking and Listening activities about tools equipment in the microbiology lab and forniture.

Speaking activity about first-aid suggestions in case of accidents in the lab. Revision of Vocabulary about tools and equipment.

Watching a video about Chemistry Lab safety with Listening – Comprehension activity. its phrases. Speaking activity.

Conversation about Chemistry tools and equipment and matter. Video about basic Chemistry lab with questions of Comprehension.

Listening activity about microbiology labs with conversation.

Video production and assessment.

• Sviluppare conoscenze e competenze interdisciplinari;
  • preparare gli studenti a una visione interculturale;
  • migliorare la competenza generale in L2 e sviluppare abilità di comunicazione orale;
  • migliorare la consapevolezza di L1 e L2.

Alunni delle classi terze dell’indirizzo di Chimica , Materiali e Biotecnologie. Docenti coinvolti: Graziella D’Ambrosio, Sabrina Trimigno, Serena Preziuso, Cristina Zenoni.

Il progetto ha avuto una positiva ricaduta sulle abilità soprattutto linguistiche degli studenti ed un’influenza diretta sul modo di insegnare dei docenti, cambiandolo in meglio.